bella skriver om sverigedemokraterna.. -.-

varför heter dom sverigedemokraterna?
är dom demokrater?
demokrati tycker inte jag att detta parti har iaf. Demokrati är att t.ex: alla har stor rätt i samhället. Men VARFÖR ska alla invandrare åka hem. Ta sin packning, sätta sig på planet och lämna Sverige. Tänk alla pizzerior, ofrat i vetlanda är en stor favorit hos många, Adonis ute i Landsbro, världens godaste pizza lixom, men det kommer ju läggas ner då?
Jag fick en kommentar på facebook:
jag: alla pizzerior då, det blir ju inga mer pizzor.
svaret tillbaka: ''äh, hemmagjord pizza funkar lika bra''


Ungdomar t.ex på min skola som säger att ''rösta på sverigedemokraterna'', dom är nog inte ett dugg pålästa , eftersom det var en utlänning själv som sa det. Jag vet dock inte om det var skämt, men jag tycker inte man ska skoja om sådant. Jag tycker man kan kalla sånna för ''rasister'', dom som röstar på SD.

Vi kollade på en film i skolan, handlade om ''folkfronten'', ett politiskt parti i Sverige. Programledaren va halv-svensk. Hon sa då:
- ''så om ni får bestämma, så ska jag åka hem, och lämna Sverige?''
svaret: ja, det kan man säga...
HARREGUD !

Att vissa personer ens kan ha den synen på vissa ''invandrare''. Att människor över huduvtaget kan gå ut med det i media, och framförallt säga att: ''vi vill att ungdomar och vuxna ska kunna gå på stan utan att bli nerslagna av folk, med etnisk bakrund''.
Menar dom på fullaste allvar att det bara är utlänningar som startar fighter och bråkar? idioter!

Kolla Zlatan t.ex! Ibland är han svensk, och ibland utländsk. När han gör någonting bra inom fotbollen, så är han helt plötsligt svensk. Då är alla svenskar stolta över det ni har. Zlatan. Men Zlatan, han är från Bosnien! Ska han också åka hem? Eller ska han stanna och fortsätta göra Sverige berömt inom fotbollen?

Jag blir så arg! tänk, jag kanske inte lever i Sverige om 10 år. Min pappa, ska han åka hem till Bosnien? och alla mina släktingar och vänner? ÅÅH, jag vill spy! :@

Jag har full förståelse för ett parti som vill ha högre/lägre skatt. Men inte att ett parti kan stå för att ''invandrare ska hem''. Isåfall tycker inte jag att svenskarna ska åka till Norge t.ex. och jobba, eller flytta till USA för att studera och samtidigt bosätta sig där, helt fel enligt mig!

Vi importerar bilar från Tyskland, Italien, USA och massa andra länder i världen. Det är inte heller rätt då!

Varför kan inte bara alla länder samarbeta? Låt vem som helst komma in i landet. Sverige som polen! Det spelar väl ingen roll om man pratar något annat språk? Mörkhyade som ljusa, ljushåriga som mörkhåriga!

Imorgon är det val, och SÅHÄR vill vi inte att det ska bli!
KOMIGEN NU FÖRFAN!!!


/












Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med

2010-09-18 @ 09:59:29
Postat av: Anonym

håller med till 110% !

cp parti det finns ! :o

2010-09-18 @ 10:07:31
Postat av: Anonym

Men snälla, om du läser igenom deras partiprogram så kommer du snart märka att dom inte har planerat att skicka hem en enda skötsam invandrare. Dom planerar bara att minska på hur många man tar in. Och vad är det för mening med att ta hit dom om det ändå inte finns några jobb till dom här? För det är ju också allmän känt att de flesta invandrarna som kommer hit inte får några jobb. Dom enda som planeras att skickas hem är dom som begår massvis med brott och sitter i fängelse, och förtjänar dom som gör sånt också att vara kvar? Sammanfattningsvis så tycker jag att alla som sköter sig ska få stanna och det är vad dom kommer få göra också.

Punkt :)

2010-09-18 @ 11:03:12
Postat av: Alissa

Håller med dig bella :) Det finns ju svenskar som med gör brott!

2010-09-18 @ 13:36:34
Postat av: linda nordwall

riktigt bra skrivet tjejen! :) det partiet vet verkligen hur man gör mig förbannad seriöst. vi måste få idioterna som röstar på skiten att förstå att det är skit. de ska ut ur svenska riksdagen! (: <3

2010-09-20 @ 22:07:00
URL: http://liindanordwall.blogg.se/
Postat av: Rand0m

Och du hr ju sedan klagat på arbetslösheten.. Den blir säkert mycket bättre av att va tr hit massvis med invandrare som vi inte klarar av att ta hand om..

2010-09-28 @ 19:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0